Blackberry ID Update buat hal...!!!


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Acutly Blackberry aku takde masalah dengan Blackberry ID Update tetapi memandangkan aku banyak tolong orang dari segi aplikasi n software Blackberry mbew2 aku, serta merta ianya menjadi masalah aku. Sejak dua menjak ni, Blackberry selalu spoil nak update ID. Memang minta maki la senang cite. Tapi aku dah jumpa cara untuk nak update Blackberry ID bukan melalui App World (aku dah try kat App World sebelah ratus ribu kali korang try mesti error) tapi dengan menggunakkan aplikasi yang melibatkan connection dengan Blackberry Messenger contohnya BeepUs mungkin boleh menyelesaikan masalah ni dari terus korang dapat dosa sebab asyik memaki.

Aku amik contoh Aplikasi BeepUs untuk blog aku ni, tapi kalau korang nak guna aplikasi lain terpulanglah tapi mesti aplikasi tu melibatkan connection dengan Blackeberry Messenger korang.

Pertama sekali korang download aplikasi BeepUs di link ni, http://www.santo.asia/repository/bb-file/BeepUs.1.0.3.OS6/BeepUs.jad (korang jangan pelik plak dengan link tu sebab ade tulis OS6, abaikan je.)

Lepas dah download, korang run la aplikasi tu. Nanti, jangan lupe connect kan aplikasi tu dengan Blackberry Messenger korang. Bila korang connect kan, secara automatik akan di setting kan. kalau dia suruh reebot, korang reebot je. Kalau dia minta e-mail ngan password. Korang masukan e-mail App World korang yang dulu ngan password nya sekali.

Aku dah try cara ni dan ianya berjaya. Ok, selamat mencuba. Sebarang masalah bolehlah hubungi aku. Aku ni kan Khidmat Pelanggan Blackberry korang secara peribadi. Takde hal la mbew2...

p/s : buat semua ni guna bb korang, tak payah gatal-gatal guna PC atau lappy. wasalam...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BLOG BETA

BLOG M'sia-eMEDIA